Baldai parduotuvėms

Parduotuvės baldus drąsiai galima vadinti parduotuvės veidu. Fasadas ir vitrina kviečia praeivius užsukti į vidų. Prekybos baldai tiesiogiai veikia lankytojų psichologiją, sukelia norą apsipirkti, apsprendžia, kaip vyks pardavimas, kokie bus pirkėjai ir ar jie sugrįš į parduotuvę. Todėl beveik kiekvienas parduotuvės savininkas rinkdamasis baldus pageidauja išskirtinumo.

Gal dėl to baldai parduotuvėms dažniausiai gaminami pagal individualius projektus. Jų kūrimas – išskirtinis menas. Patyrę dizaineriai ir konstruktoriai gali suformuoti individualų parduotuvės dizainą, įterpti įrangą į bendrą prekybos centro koncepciją, o parduotuvės baldus sukurti pagal visus reikalavimus ir standartus

Interjeras turi didelę reikšmę pirkėjui nustatant parduotuvės tipą ir būtinai turi atitikti tam tikrų kainų kategoriją. Pavyzdžiui, pigios bendro vartojimo prekės juokingai atrodys prabangiose natūralaus medžio vitrinose. Pirkėjas gali pamanyti, kad brangi įranga įskaičiuota į prekių kainą. Iš tikrųjų greitos apyvartos prekių parduotuvės neturi tikslo ilgam sulaikyti lankytoją: lentynos jose praktiškos, funkcionalios ir nepretenzingos. Niekas daugiau netraukia dėmesio, išskyrus pačias prekes.

Didelio prekybos centro, kuriame visa šeima mielai praleidžia poilsį, interjeras turi visai kitą funkciją. Jis kviečia, traukia netikėtomis formomis, originaliomis idėjomis ir sukuria nuotaiką, komfortą ir saugumo jausmą. Tokioje vietoje pirkėjui bus malonu praleisti laiką.

Prekybos centrai daug lėšų išleidžia reklamai, todėl svarbu, kad pirkėjas atpažintų parduotuvę pagal išvaizdą. Pažįstama stelažų konstrukcija, o lentynų išdėstymas įtikina pirkėją, kad jis atėjo į tą pačią parduotuvę, su tuo pačiu asortimentu ir kainomis.

Pagrindinė komercinių baldų užduotis – pritraukti pirkėjo dėmesį. Skirtingas parduotuvių tipas reikalauja nevienodų jų įrengimo sprendimų. Sėkmingų prekybos centrų komercinė patirtis parodo, kad būtina įvertinti potencialių pirkėjų specifiką, neatbaidyti taupių pirkėjų brangiais baldais, o prabanga pritraukti pasiturintį klientą. Bet kuriuo atveju pirkėjas turi būti patenkintas, kad atėjo į savo parduotuvę. Taigi teisingai parinkti baldai dar kartą primena jam apie tai.

Didelių prekybos centrų era praplėtė komercinių baldų užduočių spektrą, tai yra: orientuoti pirkėją parduotuvės teritorijoje, suskirstyti erdvę į zonas, akcentuoti tam tikrų prekių grupes ar nukreipti pirkėją reikalinga linkme. Išskirtiniai baldai parduotuvėms savo idėja ir konstrukcija gali ne tik pateikti prekę taip, kad ją pirktų, bet ir nukreipti pirkėją į išpardavimų salą, ir net tapti tikru gidu ekskursijoje po visą parduotuvę.

Stilistinio sprendimo ir konstruktyvių savybių vidinio parduotuvės dizaino svarba yra labai didelė ir vertinant rentabilumą negali būti ignoruojama. Galbūt vietoje brangaus persikėlimo į naują vietą užteks pakeisti bendrą komercinių baldų koncepciją, pagyvinti nykų interjerą naujais ryškiais akcentais.

Medžiagos ir furnitūra

Medžiagų parinkimas komercinių patalpų baldams ypatingai svarbus. Šiuolaikinio interjero elementai gaminami iš natūralių ir dirbtinių medžiagų.

Patraukliausia medžiaga – natūrali unikaliais metodais apdirbta mediena. Įvairių rūšių lentynoms ir stovams naudojamas natūralus bukas, pušis bei natūralus lukštas. Šio interjero naudojimo spektras labai platus: nuo barų ir vyno laikiklių, kur mediena pabrėžia gėrimų spalvą, iki lentynų prabangioje parduotuvėje, kur tokie baldai parodo išskirtinių, įžymaus dizainerio sukurtų drabužių autentiškumą ir amžinumą. Stebėtinai elegantiškai atrodo nedidelės dėžutės iš buko, kuriose pardavėjas eksponuoja įvairias smulkias prekes.

Kai kurioms prekėms, kurios tiesiogiai kontaktuoja su lentynų paviršiumi, pavyzdžiui duonos gaminiams, stelažams naudojama tik natūrali mediena, padengta vandens pagrindo laku. Tokie baldai prekybos salei suteikia patikimumo atmosferą. Jie brangesni už savo analogus, pagamintus iš paprastesnių medžiagų su pigesniu apdirbimo metodu.

Prekybinėje aplinkoje dažnai naudojamas plastikas, dirbtinio akmens stalviršiai, vandeniui atsparūs stalviršiai, laminuota medžio drožlių plokštė, įvairiai apdirbta medžio dulkių plokštė, PVC ir melamino briaunos. Medžio dulkių plokštę ir fanerą nudažo naudojant tam tikras technologijas. Kai kurių medžiagų ruošinius išlenkia tam, kad išgautų patrauklias baldų formas. Dirbtinių medžiagų pritaikymas nepaprastai platus: jos naudojamos ne tik paprastų stelažų ir lentynų gamybai, bet ir įvairioms platformoms ir dekoratyviniams elementams, kurių tikslas – pritraukti pirkėjo dėmesį.

Parduotuvių baldų gamyboje dažnai naudojamas skirtingo storio stiklas: spalvotas, skaidrus, matinis, padengtas plėvele. Taip pat naudojamas tripleksas, organinis stiklas, apdirbtas įvairiais metodais. Norėdami parinkti stiklo tipą, sužinokite ruošinio išpjovos fasoną ir poliravimo metodą. Kiekviena stiklo rūšis atlieka savo funkciją. Stiklas, padengtas plėvele, padidina prekystalio patvarumą, organinis stiklas leidžia sukurti lengvas ir saugias savitarnos vitrinas.

Parduotuvėse, kur planuojama intensyviai naudotis komerciniais baldais, įrengiami modeliai su karkasu iš metalo, panaudojant tam tikras suvirinimo technologijas.

Ypatingą dėmesį projektuotojai skiria didelių prekybos centrų įrangos patvarumui. Atidžiai pasirinkta furnitūra turi didelę įtaką parduotuvių baldų išvaizdai. Baldai balansuoja tarp funkcijų – pritraukti kliento dėmesį ir atitraukti jo dėmesį. Spalvų gama suteikia begalines galimybes kurti nuotaiką. Balta spalva pabrėžia švarą maisto produktų skyriuje, vyšnios spalva suteikia prabangos įvaizdį juvelyrinių dirbinių skyriuje, rožinė spalva pritraukia jaunimo žvilgsnį. Kontrastas ir spalvų harmonija – dar vienas būdas išsiskirti iš daugelio kitų parduotuvių.

Tik specialistas gali parinkti medžiagas su tinkamomis eksploatacinėmis savybėmis. Prekystalį po kasos aparatu ir lentyną po prekėmis vieno stiliaus erdvėje galima naudoti įvairiu intensyvumu. Kvalifikuotas specialistas padės pasirinkti medžiagas baldų gamybai, spalvą ir pasiūlys tinkamą furnitūrą. Kuriant baldus, taip pat atsižvelgiama į ergonomiškumo faktorių, medžiagų ir technologijų ekologiškumą. Taip pat svarbus dizainas, spalvų harmonija, įvairių medžiagų suderinamumas.

Dizaino idėjos įgyvendinimas

Parduotuvės įrengime nėra nereikšmingų dalykų. Dažniausiai užsakovai pasirenka įmones su visu paslaugų paketu. Nepriklausomai nuo to, ar įrengiama nauja parduotuvė, ar papildomas esamas interjeras, gamintojo darbas visada prasideda nuo vizito pas užsakovą. Svarbu, kad jūsų norus įgyvendintų profesionalus dizaineris.

Aukštos kvalifikacijos komercinio dizaino įmonėse jums būtinai pasiūlys naujas koncepcijas efektyviai prekybai. Čia gimsta naujos idėjos ir sprendimai sėkmingai verslo plėtrai. Iš pradžių padaromi ir suderinami eskizai, toliau padaromi konstruktyvai, atliekami brėžiniai, numatoma reikalinga furnitūra. Gamybos procesui detalizuojami ruošiniai, aprašomi visi gamybos ir montavimo niuansai, sukuriamas gaminio modelis. Visas šias užduotis atlieka tų sričių specialistai.

Komercinių baldų projektavime viskas yra svarbu: tikslumas, techninis sprendimas, konstruktyvumas ir grožis. Parduotuvės baldai turi būti patogūs pardavėjui, pirkėjams ir prekių išdėstymui. Jų tikslas – pritraukti dėmesį ir pabrėžti prekes. Dizaineris-konstruktorius sukuria baldų ir įrengimų koncepciją, stilių, pritaiko baldus prie interjero, sukuria jaukią aplinką, akcentuoja prekes. Be to įmonės, kurios gamina baldus, gali įrengti ir vitrinas. Nuo dizainerių-konstruktorių kvalifikacijos daug kas priklauso. Gamybos įmonei būtina turėti savo dizainerius, inžinierius – konstruktorius, patyrusius vadybininkus, išmanančius medžiagų ir furnitūros rinką, inžinierius – technologus, surinkėjus ir t.t. Tik pastovus bendravimas ir glaudus ryšis tarp užsakovo, dizainerio ir vadybininko gali užtikrinti sėkmingą darbą.

Gaminio kokybė labai priklauso nuo šiuolaikinių gamybos technologijų ir aukštos klasės techninės įrangos panaudojimo. Nuo efektyvaus darbo visose etapuose priklauso, ar bus realizuotas eskizas, kuris buvo sukurtas išsamiai išanalizavus užsakovo reikalavimus.

Baldų kokybė taip pat priklauso ir nuo panaudotų medžiagų. Kuo brangesni baldai, tuo ilgiau jie tarnaus. Garantija parduotuvės baldams turi būti ne mažiau kaip 1 metai.

Komercinių baldų, gaminamų pagal individualius projektus, kaina priklauso nuo daugelio veiksnių. Išlaidos susidaro iš projektavimo, medžiagų (priklausomai nuo gamintojo), apdirbimo sudėtingumo, dažymo metodų, panaudotos furnitūros, užsakymo apimties, nuolaidų sistemos bei kitų veiksnių.

Mados įtaka

Šiuolaikinės tendencijos paveikė ir komercinių baldų gamintojus. Baldai parduotuvėms gali būti klasikinio stiliaus, taip pat gali turėti eklektikos elementus (stilių sumaišymas nuo klasikos iki avangardo). Savo užsakovą randa drąsiausi interjero sprendimai: galima įterpti į interjerą landšafto dizaino detales, galima pagaminti stelažus vaikų prekėms, atrodančius, kaip žaislai arba kalniukai ir t.t. Tokie metodai kviečia lankytojus tęsti kelionę po parduotuvę, pritraukia žvilgsnį ir tuo pačiu metu reklamuoja prekes, išdėstytas šalia.

Dažnai prekybos salėje naudojami podiumai ir įvairios salos, sukurti naujoms kolekcijoms ir dienos prekėms.

Labai populiaru tapo rytų interjero stiliaus imitacija, nepriklausomai nuo to, kokia prekė parduodama, jo minimalumas ir glaustumas neatitraukia pirkėjų dėmesio nuo pačių prekių.

Kiekviena mažmeninės prekybos parduotuvė turi turėti savo veidą, kuris pritrauks naujų klientų bei padės išlaikyti esamus. Todėl prieš pasirinkdami parduotuvės baldus, turite daug ką apsvarstyti ir pasitarti su šios srities specialistais.